OBJECTIU DE LA SESSIÓ:

"Avaluar els coneixements adquirits al llarg de la unitat didàctica"


MATERIAL:

Ultraportàtil amb connexió a internet per alumne, bat de bèisbol, cinc cercles, tres pilotes de tennis, pitrells de dos colors, cons per fer de marcador.


ACTIVACIÓ:

- A l'aula, amb portàtils, avaluació per 5è amb activitat de Scratch, o realitzar el formulari per 6è de la unitat didàctica de "Jocs de Bat i Camp".

- En acabar, baixar al pati per jugar a "Pitxi" la resta de la sessió.


ACTIVITATS:

- "PITXI": dos grans equips. Si són pocs alumnes fer tres grups, dos defensen i un ataca. A la pista, per on se distribuiran els defensors, se situaran cinc cercles. Amb quatre formarem un gran quadrat amb una separació de quinze metres entre ells. El cinquè serà el del "pitxi", estarà situat a dins del quadrat i a una distància d'uns sis metres del cercle d'inici. Al cercle d'inici se situarà el primer atacant amb el bat de bèisbol, la resta de companys a una distància prudencial. El "pitxi" llançarà fluix una pilota de tennis sobre la zona de colpeig. Si l'atacant aconsegueix impactar la pilota amb el bat partirà en direcció a la primera base.


Normes:

(1) Si el llançament no és adequat i l'atacant no mou el bat se considera "bolla dolenta", a les tres bolles dolentes tots els atacants que són als cercles avancen una base,

(2) se considera "strike" si bateja i no impacta a la pilota, encara que hagi estat un mal llançament, als tres "strikes" l'atacant queda "eliminat" (torna a la filera i espera el seu torn),

(3) si la pilota llançada pel "pitxi" impacta al cos del llançador sense que aquest s'hagi mogut, tots els atacants que siguin a les bases avancen fins a la següent,

(4) quan un atacant bateja, al igual que els companys que ja siguin dins la pista, pot avançar tantes bases com creguin oportú,

(5) només pot haver un atacant per base,

(6) quan un atacant completa la volta sencera el seu equip obté un punt.

(7) Un atacant quedarà "eliminat" en els següents situacions: si fa tres "strikes", , si un defensor el toca amb la pilota abans que arribi a una base, si fan arribar la pilota a la base cap a la que corr i no té opció de tornar a l'anterior per estar ocupada per un company (o també està anulada). En els següents casos els defensors eliminen a tots els atacants que encara no hagin arribat a les bases: fent arribar la pilota al cercle del "pitxi", agafant la pilota batejada abans que toqui al terra.

(8) Quan tres atacants quedin eliminats, els dos equips canvien de rol.


TEORITZACIÓ:

- Repassar entre tots les decisions més adequades que s'han pres durant el joc.