OBJECTIU DE LA SESSIÓ:

"Entendre el concepte de jocs de bat i camp"


MATERIAL:

6 cercles, 2 pilotes de plàstic petites, cons, pitrells d'un color.


ACTIVACIÓ:

- Explicar quina serà la progressió que seguirem per introduir-nos als esports: partirem de la classificació de la teoria dels "joc modificats" per extreure els aspectes tàctics comuns a cada grup d'esports. Donar a conèixer quins grups hi ha ("jocs de blanc i diana", "jocs de bat i camp", "jocs de canxa divida" i "jocs d'invasió") i introduir el concepte de "jocs de bat i camp" (l'atacant realitza una acció, la forma en que la dugui a terme i l'habilitat dels defensors condicionarà el temps que tindrà l'atacant per fer un recorregut establert).


ACTIVITATS:

- "ELS CERCLES": un gran cercle format per sis cercles separats uns sis o set metres cada un. Dos grans equips: els defensors es repartiran per la pista com vulguin i els atacants fent una fila a partir del cercle de sortida. El primer llança una pilota i haurà de completar una volta als cercles abans que els defensors el ferin amb la mateixa pilota o la introdueixin a un dels cercles pels que encara no hagi passat. Si completa la volta obté un punt pel seu equip. Si els defensors eliminen a tres atacants canvien de rol els dos equips.


- "DIMONI!": dos partits simultanis per reduir els grups. A un cantó de la pista el cercle de sortida dels atacants, a una distància de 6 metres un altre cercle (base). El primer atacant llança i ha d'anar a la base i tornar abans que l'eliminin. Un dels jugadors defensors serà el dimoni i se situarà allà on vulgui del camp. Si el dimoni agafa la pilota a l'aire canvien els dos equips directament. Si li fan arribar la pilota (ha de dir fort "DIMONI") i el corredor encara no ha arribat a la base, aquest queda eliminat. Als tres eliminats canvien de rol.


- "A ROBAR TARONGES I LLIMONES": dos grans equips, atacants i defensors, amb pitrells de color vermell i groc. Els defensors se reparteixen per tota la pista. Els atacants fan una filera a partir d'un cercle, a un costat de la pista. Repartir deu parelles de cons per tota la pista, cada parella estarà formada per un de color vermell i un de color groc. El primer atacant, després de llançar o xutar, surt per agafar el màxim de cons possibles del seu color (mínim un) i tornar al cercle de sortida abans que els defensors el toquin amb la pilota o la facin arribar al cercle de sortida. En aquest cas se considera "eliminat" (encara que torna a la filera i segueix jugant) i deixa els cons obtinguts al lloc on ha finalitzat la cursa. Als tres "eliminats", els dos equips canvien de rol, fins que un d'ells aconsegueixi capturar els deu cons del seu color.


TEORITZACIÓ:

- Repassar estratègies per atacar i defensar:

(A) Llançar a l'espai buit.

(A) Evitar llançar per on farà la carrera.

(D) Repartir-se per l'espai.

(D) Deixar un jugador a prop del cercle per passar-li la pilota.