JOCS PER PENSAR - Sessió 1

OBJECTIU DE LA SESSIÓ

"Acceptar els diferents rols que se puguin generar al joc"


MATERIAL

8-10 pilotes de futbol, cons, petos dos colors.


ACTIVACIÓ

- Teòrica: a aquesta nova unitat didàctica realitzarem jocs d'equips (de cooperació i oposició). El més important serà que siguin els propis alumnes qui proposin les estratègies (individuals i col·lectives) més adients per resoldre les situacions plantejades.

- "MAREIG": tots en cercle menys un que romandrà al mig. Els nins i nines del voltant se passen la pilota, mentre l'altre intenta robar-la. Si ho aconsegueix, o qualcú fa una passada que surt del cercle, canvia de rol pel darrer que l'ha tocada. Grups reduits per nivell. Els qui tenen més domini, màxim 2 tocs.


ACTIVITATS

- "A ROBAR PILOTES DE FUTBOL": 2 grans equips a dos camps de 10x20 metres aproximadament (més amples que llargs), separats per una línia i amb espai lliure per darrera i els costats. No hi ha fores, se pot jugar per tot. El joc comença amb 4-5 pilotes a cada camp. El total de pilotes sempre haurà de ser un poc menor a la meitat del nombre d'alumnes de la classe. Mentre una pilota estigui dins un camp, se considera un punt. Si en un moment donat, un dels equips aconsegueix tenir tots els punts simultàniament, guanya. Normes:

(1) només poden fer servir els peus per contactar amb la pilota, (2) no fer faltes: coces, empentes, etc.,

(3) prohibit xutar d'un camp a l'altre, l'han de conduir

(4) poden fer passades entre companys sempre que estiguin al mateix camp,

(5) poden entrar lliurement a l'altre camp,

(6) prohibit bloquejar la pilota,

(7) si la pilota no està dins el camp no puntua.

Fer una aturada a mitjan joc per verbalitzar estratègies adients per al joc. Tant abans de començar, com després d'aquesta aturada, deixar uns segons perquè els i les alumnes se posin d'acord en com aplicar-les.

Possibles estratègies.


TEORITZACIÓ

- "LA RATETA": gran cercle agafats de les mans i drets. Enmig una pilota. Els i les alumnes han de xutar la pilota amb la intenció de treurer-la del cercle amb les següents condicions: (1) si surt per davall les teves cames, eliminat, (2) si surt entre dos companys, eliminats tots dos, (3) si surt per damunt les mans o xuten massa fort, eliminat qui ha tirat. El joc acaba quan queden 4 ó 5 alumnes.

- Demanar quines estratègies han decidit seguir per al joc principal i si els han funcionat. Demanar també si ha estat fàcil la discussió per determinar quines farien, si han participat tots i totes i perquè.