OBJECTIU DE LA SESSIÓ

"Conduir una pilotes amb els peus".


MATERIAL

Pilota de futbol perhom (o de plàstic si no basten), petos 2 colors, cons.


ACTIVACIÓ

- Introduir la nova UD: augmentam la dificultat de la feina de desplaçaments afegint material. Avui jugam amb els peus.

- "COMECOCOS AMB PILOTA": tots els alumnes es desplacen sobre les línies de la pista conduint amb els peus una pilota. 4 d'ells la duran amb mocador i a qui toquin li passen. Normes: (1) no poden encalçar al mateix que els acaba d'enxampar, (2) si quan els encalcen perden el control de la pilota i surten de les línies, estan pillats automàticament, (3) no poden còrrer.

ACTIVITATS

- "A ROBAR PILOTES DE FUTBOL": 2 grans equips a dos camps de 10x20 metres aproximadament (més amples que llargs), separats per una línia i amb espai lliure per darrera i els costats. No hi ha fores, se pot jugar per tot. El joc comença amb 4-5 pilotes a cada camp. El total de pilotes sempre haurà de ser un poc menor a la meitat del nombre d'alumnes de la classe. Mentre una pilota estigui dins un camp, se considera un punt. Si en un moment donat, un dels equips aconsegueix tenir tots els punts simultàniament, guanya. Normes: (1) només poden fer servir els peus per contactar amb la pilota, (2) no fer faltes: coces, empemptes, etc., (3) prohibit xutar d'un camp a l'altre, l'han de conduir (4) poden fer passades entre companys sempre que estiguin al mateix camp, (5) poden entrar lliurement a l'altre camp, (6) prohibit bloquejar la pilota, (7) si la pilota no està dins el camp no puntua.

La pròpia dinàmica del joc farà que els i les alumnes s'ajuntin en funció del seu domini de la conducció de la pilota amb el peu, fet que garanteix una elevada participació. En cas contrari, suggerir-ho. Permetre temps de recuperació.


TEORITZACIÓ

- "LA RATETA": gran cercle agafats de les mans i drets. Enmig una pilota. Els i les alumnes han de xutar la pilota amb la intenció de treurer-la del cercle amb les següents condicions: (1) si surt per davall les teves cames, eliminat, (2) si surt entre dos companys, eliminats tots dos, (3) si surt per damunt les mans o xuten massa fort, eliminat qui ha tirat. El joc acaba quan queden 4 ó 5 alumnes.