OCUPAM ESPAIS - Sessió 8

OBJECTIU DE LA SESSIÓ

1. Apreciar les distàncies respecte als companys/s o als objectes per donar respostes motrius.

2. Reaccionar ràpidament davant un estímul visual, auditiu o tàctil.

3. Desplaçar-se amb rapidesa per arribar a un lloc i/o esquivar un company/a.

4. Participar activament en els jocs: gaudir del plaer de jugar.

5. Ser capaç de mantenir l’atenció durant l’explicació d’un joc.


MATERIAL

Pilotes, cons.


ACTIVACIÓ

- “DUR O TOU”: Set nins/es ho duen i tots els altres corren perquè no els hi toquin. Quan un jugador que para toca a qualcú li diu en veu alta: dur!, amb la qual cosa li obliga a quedar-se immòbil allà on es troba. Qualsevol jugador pot tocar a un altre que estigui dur i dir-li tou, amb la qual cosa aquest recupera la mobilitat i torna a córrer. Si un jugador s’atrapa per tercera vegada, se seu a terra fins que tots resten durs.


ACTIVITATS

- “EL DIMONI”: Tots els jugadors/es es col·loquen a la línia central del camp excepte el dimoni, que es posa davant i compta fins a tres. Quan diu tres tots corren fins a l’altre extrem de la pista. El darrer en arribar es torna dimoni i acompanya al que compta. Els dimonis tornen a comptar i a la segona ronda s’eliminen els dos darrers jugadors, a la tercera els darrers tres… Fins que sols resta un jugador, que serà el proper dimoni.

- “ROBAPILOTES”: Formam dos equips d’igual nombre de jugador. Cada equip se situa en les zones oposades del camp. Se situen igual nombre de pilotes darrera la línia de fons. Cada equip ha d’anar a cercar les pilotes situades a l’altre camp i dur-les darrera de la seva línia. Normes: (1) Quan s’entra dins el camp contrari, et poden tocar.(2) Si un defensor et toca, restaràs dret i amb els braços en creu. (3) Un company/a t’allibera quan et pica la mà.(4) Si un atacant està en possessió de la pilota, romandrà amb ella a terra.(5) Guanya l’equip que més pilotes pugui tenir al seu camp.


TEORITZACIÓ

- “EL GUARDIÀ/ANA”: Un jugador s’acota i l’altre passa a ser el seu protector. Els altres companys/es (sis) es distribueixen al voltant d’aquests dos. Els jugadors/es intenten tocar el cap o les espatlles del que està acotat, però el protector intentarà tocar-los amb els peus. Quan el protector/a toca a qualcú amb un peu, aquest passa a ocupar el lloc de l’acotat, que al mateix temps es transforma en protector. El joc continua fins que tots es cansen.