JOCS PER PENSAR - Sessió 2

OBJECTIU DE LA SESSIÓ

"Elaborar estratègies per als jocs d'oposició-cooperació"


MATERIAL

Petos de 3 colors, cordes per delimitar els caus.


ACTIVACIÓ

- Teòrica: recordar que el més important és pensar i comunicar estratègies vàlides pel joc. Per això és necessari entendre molt bé les normes.

- "BOTAR PEDRES": tots asseguts a un espai limitat amb els peus cap envant. El mestre diu dos noms, el primer serà el perseguidor i el segon l'encalçat. Si l'agafa canvien el rol. Per evitar ser pillat, pot botar per damunt un company i seure al seu lloc, aquest s'aixeca i passa a ser perseguidor. Afegir més parelles.


ACTIVITATS

- "ELS TRES CAMPS": dividim la classe en tres grups que duran petos de color diferent: gallines, serps i guineus. Cada grup tindrà un cau (format per un cercle de cordes) separat el més possible dels altres. És un joc d'encalçar, on les gallines han d'enxampar les serps, aquestes a les guineus, i aquestes a la vegada a les gallines. Normes:

(1) quan enxampen a un nin o nina, l'acompanyen fins al cau del caçador. De camí no el poden pillar,

(2) els presoners poden fer cadena (el primer un peu al cau) i si un company xoca la mà del primer tots se salven,

(3) els alliberats tornen al seu cau mans enlaire, senyal que no poden enxampar ni ser enxampats,

(4) el salvador sí pot ser enxampat.

Fer una aturada a mitjan joc per verbalitzar les estratègies suggerides pels i les alumnes. Possibles estratègies.


TEORITZACIÓ

- "MEC-MEC": asseguts en roda. Per ordre, cada un diu un nombre consecutiu a partir de l'1. Hi haurà una sèrie de nombres prohibits, que seran els múltiples d'una de les tables (per exemple la del 3), a qui li toqui un d'aquests ha de dir "mec-mec". Si qualque alumne diu un nombre prohibit o se torba més de 5 segons en dir el nombre qui li toca o no segueix l'ordre, s'allargarà per dormir fins el final del joc.

- Teòrica: demanar noves estratègies que podrien haver fet servir.