COMENÇAM III - Sessió 6

OBJECTIU DE LA SESSIÓ

  1. Millorar les capacitats perceptiu motrius.

  2. Realitzar amb eficàcia les habilitats motrius bàsiques a partir d’un gran joc tradicional.

  3. Cooperar amb els altres en l’organització i practica dels jocs.


MATERIAL

Mocadors per a cada equip, tauler del joc de la oca, llegenda del joc de la oca, dos daus, fitxes de quatre colors, un cronòmetre, cordes, matalassos, pilotes de bàsquet, futbol i pilotes lleugeres.


ACTIVACIÓ

- “LA MURALLA EM SALVA”: Els participants juguen dins un terreny de joc rectangular. Tots se situen en un extrem del terreny de joc a excepció de tres o quatre jugadors/es que són els perseguidors. Aquests darrers tenen total llibertat de moviment dins del terreny de joc. El gran grup ha d’intentar creuar l’espai de joc sense ser tocat per cap dels perseguidors/es. Les persones tocades, han de col·locar-se en la línia central amb les cames obertes a l’espera de ser salvades. Per a això han d’esperar a una nova sortida del gran grup i que qualque membre passi per davall de les seves cames per salvar-los.

Observacions.

Els perseguidor/es han d’intentar cercar estratègies per poder estructurar els espais de vigilància i persecució.

Els perseguits han de comprendre que si no intenten salvar els seus companys/es, en poc temps tots ells seran eliminats.


ACTIVITATS:

- “EL GRAN JOC DE LA OCA": Participen quatre equips. Cada equip d’un color. Tots els equips participen al mateix temps i s’enfronten per equips dos a dos. S’entrega fitxa del joc i les seves regles. Se sorteja qui juga primer. El primer equip llança el dau i… comença el joc.

Regles del joc:

  • Cada vegada llança el dau un equip.

  • Cada vegada que es cau en una casella i es mou la fitxa a la casella es fa la prova que aquesta indica. Si no s’aconsegueix, tornen a la casella anterior.

  • Si no se supera la prova en 3 intents tornen arrere 1 casella.

  • Si es cau en una oca: “d’oca a oca i tir perquè em toca”.

  • Si es cau en un pont: “de pont a pont i tir perquè em du la correntia”.

  • Si es cau en la casella “mort”, es torna a començar de nou.

  • Guanya l’equip que arriba tot just a l’oca final.


TEORITZACIÓ

- Recollim el material.

- Comentari sobre el joc: Vos agrada el joc? Quina prova vos sembla més difícil? I la més divertida?