OBJECTIU DE LA SESSIÓ

“Anticipar les trajectòries dels mòbils per interceptar-los o esquivar-los”.


MATERIAL

6 pilotes de plàstic petites, 2 frisbis, cons, petos, 2 cercles.


ACTIVACIÓ

- “ELS CAÇADORS“: la meitat dels alumnes dins un quadrat de 6x9 metres seran els animals, la resta romandrà fora i seran els caçadors. Aquests intentaran ferir a tots els animals amb 6 pilotes de plàstic petites i dos frisbis d’esponja. Qualsevol pilota o frisbi que toqui a un animal el mata i s’ha de seure, excepte si li toca al cap. Els asseguts se salven si agafen una pilota o un frisbi, després ho llancen fora del quadrat sense passar-la a un altre animal. Quan tots els animals queden asseguts canvien de rol.


ACTIVITATS

- "A ROBAR TARONGES I LLIMONES": dos grans equips, atacants i defensors, amb pitrells de color vermell i groc. Els defensors se reparteixen per tota la pista. Els atacants fan una filera a partir d'un cercle, a un costat de la pista. Repartir deu parelles de cons per tota la pista, cada parella estarà formada per un de color vermell i un de color groc. El primer atacant, després de llançar o xutar, surt per agafar el màxim de cons possibles del seu color (mínim un) i tornar al cercle de sortida abans que els defensors el toquin amb la pilota o la facin arribar al cercle de sortida. En aquest cas se considera "eliminat" (encara que torna a la filera i segueix jugant) i deixa els cons obtinguts al lloc on ha finalitzat la cursa. Als tres "eliminats", els dos equips canvien de rol, fins que un d'ells aconsegueixi capturar els deu cons del seu color.

- "PILOTA PASSADÍS": dos grans equips. Si són pocs alumnes fer tres grups, dos defensen i un ataca. Els defensors se distribueixen per la pista. L'equip atacant comença en filera a partir d'un cercle situat davant d'una de les porteries de futbet. A una distància de dotze metres, cap al centre de la pista, situarem un altre cercle. Normes: (1) el primer atacant llançarà amb la mà una pilota de plàstic dins la pista. Abans que els defensors el ferin amb aquesta mateixa pilota, haurà d'anar fins al cercle situat dins la pista i tornar al d'inici, fent d'aquesta manera un punt. En acabar l'acció i recuperar les posicions els defensors, llançarà el segon dels atacants, (2) si toquen amb la pilota a l'atacant abans de completar el recorregut se considera "eliminat" (encara que torna a la filera i segueix jugant), en haver tres eliminats els dos equips canvien de rol, (3) els defensors se poden desplaçar amb la pilota o passar-se-la, (4) si la pilota surt de la pista i s'allunya molt, se considera "fora" i se repeteix el llançament.

  • Variant 1: (1) l'atacant pot xutar la pilota enlloc de llançar-la, (2) també poden "eliminar" a l'atacant ficant la pilota a un cercle per on encara no hagi passat.

  • Variant 2: (1) allunyar sis metres el cercle situat dins la pista, (2) el defensor que té la pilota no se pot desplaçar.

  • Variant 3: (1) l'atacant pot aturar-se al cercle situat al centre de la pista, sense possibilitat de que l'eliminin, i no sortir fins que el següent company faci el seu llançament, (2) si els defensor agafen el llançament de l'atacant sense que toqui en terra, canvien els dos equips de rol, encara que no hagi tres "eliminats".


TEORITZACIÓ

- "MEC-MEC": asseguts en roda. Per ordre, cada un diu un nombre consecutiu a partir de l'1. Hi haurà una sèrie de nombres prohibits, que seran els múltiples d'una de les tables (per exemple la del 3), a qui li toqui un d'aquests ha de dir "mec-mec". Si qualque alumne diu un nombre prohibit o se torba més de 5 segons en dir el nombre qui li toca o no segueix l'ordre, s'allargarà per dormir fins el final del joc.