OBJECTIU DE LA SESSIÓ

Comprendre i acceptar les normes dels jocs


MATERIAL

Mocadors, pitrals, cercles


ACTIVACIÓ

- "PESTA": Un alumne serà l'alumne que tendrà la "pesta". Aquest per diferenciar-se durà una mà al cap. L'alumne amb pesta perseguirà els altres i si els toca els contagia la pesta i per tant persegueixen als altres. Així successivament fins que estan contagiats. El darrer contagiat serà el que començarà la segona vegada a perseguir.


ACTIVITATS

- "CUBA-LLIURE": s'elegeixen 2 o 3 alumnes per començar a perseguir. Aquest per evitar ser caçats poden dir "CU" i quedar-se estàtics, amb un braç aixecat. Per salvar-lo un company s'ha de posar al costat, amb el braç també aixecat i ha de dir "BA". Els Alumnes podran seguir corrent si, un alumne passa per davall el pont format pels braços i ha de dir "LLIURE".

- "LA GUINEU I LES GALLINES": un alumne serà la guineu. aquest es posa un mocador penjant, a la part del darrera de la cintura. la resta són gallines que han d'intentar llevar la coa a la guineu. Si la guineu les toca els elimina però si una gallina els lleva el mocador allibera les altres i se converteix en la nova guineu.

- "PASSAR PEL CERCLE": feim dos grups d'igual nombre d'alumnes. Cada grup en cercle, agafats de les mans i amb un cercle dins la corda que formen els seus braços units. A la senyal del mestre, els dos equips intentaran passar-se el cercle d'un a l'altre sense amollar-se les mans. Quin equip ho aconsegueix abans? Variant:

- Tota la classe forma un gran cercle, però jugam amb 3 cercles al mateix temps. Hem d'intentar que un cercle agafi l'altre.


TEORITZACIÓ

- "EL DIRECTOR D'ORQUESTRA": tots asseguts en cercle, menys un que queda fora mirar mentre se tria el director/a. Després passa al centre mentre tots els companys imiten els moviments rítmics de l'elegit. Normes: (1) el director/a és l'únic que pot canviar el moviment (mamballetes, picar peus, instruments, etc), (2) els altres l'imiten sense mirar-lo fixament, per despistar, (3) qui queda al centre té tres oportunitats per endevinar qui és.